Zaproszenie do złożenia oferty na świadczenie usług w formie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi osobom, których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Czarny Dunajec
w związku z zamiarem udzielenia zamówienia na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, 1598 z późn. zm.).
Zamawiający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu;
34-470 Czarny Dunajec, ul. Józefa Piłsudskiego 4
Znak: GOPS.26.4.2021
- 1. Przedmiot i zakres zamówienia:
1) przedmiotem zamówienia jest:
- a) udzielenie tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi osobom, których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Czarny Dunajec w okresie 01.01.2022 - 31.12.2022.
2) podmiot składający ofertę tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi zobowiązany jest do zapewnienia osobom bezdomnym, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagają usług w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy, tymczasowe schronienie wraz z usługami opiekuńczymi oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
3) szacunkowa liczba osób w ciągu roku - 1 osoba,
4) ze względu na szczególny charakter przedmiotu zamówienia, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości osób, która uzależniona będzie od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie schronienia, co nie będzie stanowiło podstawy do odstąpienia przez Wykonawcę od zawartej umowy.
5) każdorazowe umieszczenie osoby będzie odbywać się na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej o umieszczenie w schronisku wydanej przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu.
- Miejsce realizacji usługi:
Miejscem realizacji usługi jest miejsce udzielenia schronienia.
- Wymagania:
1) w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę,
2) wykonawca musi spełniać warunki lokalowe, które spełniają standardy sanitarno – epidemiologiczne i przeciwpożarowe oraz standardy określone w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896),
3) zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli pod względem zgodności usługi z ofertą. Utrudnienie, uniemożliwienie kontroli bądź negatywny wynik kontroli będzie podstawą do wypowiedzenia umowy. Podmioty nie spełniające w/w wymagań nie będą brane pod uwagę przy wyborze oferty.
- Wymagana dokumentacja: (kserokopie, oryginały do wglądu)
1) oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w pkt 3 ppkt 1 i 2,
2) wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu, z zastrzeżeniem, że jego data wydania obowiązuje do dnia 31 grudnia 2022 r.,
3) w przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,
4) w przypadku pozostałych podmiotów‐ inny dokument właściwy dla podmiotu,
5) dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej,
6) inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego.
- Przewidywany termin realizacji usługi: od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.
- Kryteria wyboru oferty:
Zamawiający wybierze propozycję odpowiadającą wszystkim postawionym przez niego wymogom o najniższej cenie. W przypadku dwóch ofert o jednakowej cenie zostanie wybrana oferta w najbliższej odległości od gminy Czarny Dunajec.
- 7. Miejsce i termin złożenia oferty:
Ofertę proszę sporządzić na załączonym formularzu (propozycja cenowa) i wraz z wymaganymi dokumentami wymienionymi w pkt 4 w następujący sposób:
- a) złożyć w siedzibie Zamawiającego,
- b) przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu, ul. Józefa Piłsudskiego 4, 34-470 Czarny Dunajec.
- c) przesłać na adres poczty elektronicznej: gops@czarny-dunajec.pl, adres skrytki ePUAP:
/GOPS_CzD/SkrytkaESP
Oferty należy złożyć do dnia 30 listopada 2021 r. do godz. 15.30. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Koszt usługi:
1) Cena powinna obejmować i być przedstawiona z rozbiciem na:
- a) dzienny koszt utrzymania w schronisku wraz z wyżywieniem,
Kwota odpłatności za pobyt w placówce naliczana będzie za faktycznie zrealizowany czasookres pobytu w placówce. Koszt obliczany będzie jako iloczyn ilości dni pobytu oraz stawki dziennej.
Cena (wartość brutto) powinna zostać określona w polskich złotych i być wyliczona zgodnie z ustawą z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.).
- Warunki płatności:
1) Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem grudnia, za który rozliczenie nastąpi do 23 grudnia 2022r.
2) Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty wpłynięcia dokumentu księgowego (faktura, nota księgowa, itp.) do GOPS wraz z załączonym imiennym wykazem osób objętych wsparciem w formie schronienia oraz ilością dni udzielonego wsparcia.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z zamówienia u Wykonawcy.
Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach regulaminowych Zamawiającego, nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy prawo zamówień publicznych, m.in. Wykonawcom biorącym udział w postępowaniu nie przysługują środki ochrony prawnej tj. odwołania.
Załączniki do zapytania ofertowego:
- Klauzula informacyjna.
- Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
- Propozycja cenowa.
Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu
Rafał Wilkus
Czarny Dunajec, dnia 16.11.2021 r.