Nabór na wolne stanowisko pracy – asystent rodziny
Nabór na wolne stanowisko pracy – asystent rodziny
Nazwa jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy (1 etat) w systemie zadaniowego czasu pracy
Rodzaj umowy: umowa o pracę, umowa na czas określony z możliwością zmiany na czas nieokreślony
Miejsce pracy: Gmina Czarny Dunajec
Stanowisko: asystent rodziny
WYMAGANIA WARUNKUJĄCE DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W NABORZE
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie: w szczególności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządowi terytorialnemu, wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno-skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku asystent rodziny
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu asystenta rodziny zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. 2020 poz. 821), tj. spełnienie co najmniej jednego z poniższych warunków
posiadanie:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub
- c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
- Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
- Umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów prawa z zakresu ustaw:
- wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
- o pomocy społecznej,
- przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- przeciwdziałania narkomanii,
- o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- innych ustaw i rozporządzeń związanych z pomocą społeczną
WYMAGANIA DODATKOWE
- Umiejętność obsługi komputera i programów biurowych.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym.
- Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej.
- Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
- Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy.
- Komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,.
- Prawo jazdy kat. B.
ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU
Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
- konsultacje z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznej;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i/lub grupą roboczą funkcjonującym na terenie gminy Czarny Dunajec oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Życiorys (CV).
- List motywacyjny.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
- Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- Podpisane pisemne oświadczenia:
- o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania w pełni z praw publicznych
- oświadczenie kandydata o niekaralności
- oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,
- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
Wszystkie dokumenty i oświadczenia należy własnoręcznie podpisać. Kserokopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem
- Oświadczenie o treści: „Oświadczam, że zapoznałem/am się z klauzulą informacyjną, dotyczącą przetwarzania moich danych osobowych w celach procedury rekrutacyjnej. W szczególności zostałem poinformowany o możliwości wycofania zgody w każdym czasie poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: gops@czarny-dunajec.com.pl, mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem” (Załącznik nr 1 do ogłoszenia)
- Dokumenty należy opatrzyć klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dn. 10.05.2018r. o ochronie danych osobowych” (Dz.U. z 2018r., poz. 100 z późn. zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu, ul. Józefa Piłsudskiego 4 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „dotyczy naboru na asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu” w terminie do dnia 27.08.2020
Kandydaci spełniający wymagania formalne i zakwalifikowani na podstawie analizy złożonych dokumentów, zostaną telefonicznie zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne.
Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podania przyczyny. Złożonych dokumentów aplikacyjnych Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu nie zwraca. Dokumenty aplikacyjne niewykorzystane zostaną zniszczone. Dane zbierane są dla potrzeb rekrutacji.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%
Czarny Dunajec, dnia 19.08.2020
Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu
Rafał Wilkus
Do pobrania: