MENU
Jesteś tutaj: O nas / Zamówienia publiczne / Zaproszenie do złożenia oferty na świadczenie usług w formie schronienia dla osób bezdomnych z terenu gminy Czarny Dunajec

Zaproszenie do złożenia oferty na świadczenie usług w formie schronienia dla osób bezdomnych z terenu gminy Czarny Dunajec

w związku z zamiarem udzielenia zamówienia na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29  stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.).

 

Zamawiający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu;

34-470 Czarny Dunajec, ul. Józefa Piłsudskiego 4

Znak: GOPS.26.3.2021

  1. 1. Przedmiot i zakres zamówienia:

1)  przedmiotem zamówienia jest:

  1. a)  udzielenie schronienia osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Czarny Dunajec, poprzez zapewnienie tymczasowego miejsca w schronisku dla bezdomnych.

2)  podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia osobom bezdomnym standardu podstawowych usług poprzez: zapewnienie codziennego wyżywienia z 1 ciepłym posiłkiem dziennie, świadczenie pracy socjalnej oraz w miarę możliwości zapewnienia bielizny, odzieży i obuwia odpowiedniego do ich indywidualnych właściwości oraz pory roku, kwalifikacji osób świadczących usługi oraz standardu obiektu o jakim mowa w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896),

3)   szacunkowa liczba osób w ciągu roku - 2 osoby,

4) ze względu na szczególny charakter przedmiotu zamówienia, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości osób, która uzależniona będzie od rzeczywistej liczby osób, które  wymagają pomocy w formie schronienia, co nie będzie stanowiło podstawy do odstąpienia  przez Wykonawcę od zawartej umowy.

5) każdorazowe umieszczenie osoby  będzie odbywać się na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej o umieszczeniu w schronisku wydanej przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu.

  1. Miejsce realizacji usługi:

Miejscem realizacji usługi jest miejsce udzielenia schronienia.

  1. Wymagania:

1) w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują  prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do  rejestru  placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez  wojewodę,

2) wykonawca musi spełniać warunki lokalowe, które spełniają standardy sanitarno – epidemiologiczne i przeciwpożarowe oraz standardy określone w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896),

3) odległość miejsca realizacji usługi od siedziby zamawiającego nie może być większa niż 100 km (zamawiający sam określi odległość),

4) zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli pod względem zgodności usługi z ofertą. Utrudnienie, uniemożliwienie kontroli bądź negatywny wynik kontroli będzie podstawą do wypowiedzenia umowy. Podmioty nie spełniające w/w wymagań nie będą brane pod uwagę przy wyborze oferty.

  1. Wymagana dokumentacja: (kserokopie, oryginały do wglądu)

1) oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w pkt 3  ppkt 1 i  2,

2) wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu, z zastrzeżeniem, że jego data wydania obowiązuje  do dnia 31 grudnia 2019 r.,

3) w przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,

4) w przypadku pozostałych podmiotów‐ inny dokument właściwy dla podmiotu,

5) dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii,  pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go  reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej,

6) inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do  reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub  innego organu wykonawczego.

  1. Przewidywany termin realizacji usługi: od 1 stycznia 2022 r. do 31  grudnia 2022 r.
  2. Kryteria wyboru oferty:

Zamawiający wybierze propozycję odpowiadającą wszystkim postawionym przez niego  wymogom i o najniższej cenie. W przypadku dwóch ofert o jednakowej cenie zostanie  wybrana oferta w najbliższej odległości od gminy Czarny Dunajec

  1. 7. Miejsce i termin złożenia oferty:

Ofertę proszę sporządzić na załączonym formularzu (propozycja cenowa) i wraz z wymaganymi dokumentami  wymienionymi w pkt 1 ust. 4 w następujący sposób:

  1. a) złożyć w siedzibie Zamawiającego,
  2. b) przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu, ul. Józefa Piłsudskiego 4, 34-470 Czarny Dunajec.
  3. c) przesłać na adres poczty elektronicznej: gops@czarny-dunajec.pl, adres skrytki ePUAP:

/GOPS_CzD/SkrytkaESP

Oferty należy złożyć do dnia 30 listopada 2021 r. do godz. 15.30. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

  1. Koszt usługi:

1) Cena powinna obejmować i być przedstawiona z rozbiciem na:

  1. a) dzienny koszt utrzymania w schronisku,
  2. b)  miesięczna opłata za gotowość przyjęcia do  schroniska.

Kwota odpłatności za pobyt w placówce naliczana będzie za faktycznie zrealizowany  czasookres pobytu w placówce. Koszt obliczany będzie jako iloczyn ilości dni pobytu oraz  stawki dziennej.

Opłata za utrzymanie miejsca w gotowości stosowana będzie w sytuacji niekorzystania z zabezpieczonego dla potrzeb Ośrodka miejsca w schronisku,

Cena (wartość brutto) powinna zostać określona w polskich złotych i być wyliczona zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.).

  1. Warunki płatności:

1) Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca z  wyłączeniem grudnia, za który rozliczenie  nastąpi do 23 grudnia 2022r.

2) Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w  terminie 14 dni od daty wpłynięcia dokumentu księgowego (faktura, nota księgowa, itp.) do GOPS wraz z załączonym imiennym  wykazem osób objętych wsparciem w formie schronienia oraz ilością dni udzielonego  wsparcia.

Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z zamówienia u Wykonawcy. 

Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach regulaminowych Zamawiającego, nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy prawo zamówień publicznych, m.in. Wykonawcom biorącym udział w postępowaniu nie przysługują środki ochrony prawnej tj. odwołania.

 

Załączniki do zapytania ofertowego:

  1. Klauzula informacyjna.
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  3. Propozycja cenowa.

 

Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnym Dunajcu

Rafał Wilkus

Czarny Dunajec, dnia 16.11.2021 r.